Nieuws

  • Wat eten we in 2050? – deel 2

    De voorbij weken was onze trendwatcher aanwezig bij 2 foodsummits rond het thema “Wat eten we in 2050?”. Uit de verhalen konden we 10 voedingstrends distilleren die onze voeding ingrijpend zullen bepalen de komende jaren. We bespreken ze één voor één, in drie verschillende delen. Lees hier meer over de volgende 3 opkomende trends op vlak van voeding.

  • Eet vis voor een hoger IQ

    Vis is niet alleen goed voor hart en bloedvaten, het is ook echt ‘brain food’. Dit werd nog eens bevestigd door een nieuwe publicatie in het wetenschappelijke online magazine PLEFA van begin oktober 2019.

  • Wat eten we in 2050? - deel 1

    De voorbij weken was onze trendwatcher aanwezig bij 2 foodsummits rond het thema “Wat eten we in 2050?”. Uit de verhalen konden we 10 voedingstrends distilleren die onze voeding ingrijpend zullen bepalen de komende jaren. We bespreken ze één voor één, in drie verschillende delen. Lees hier meer over de eerste 3 opkomende trends op vlak van voeding.

  • 'AboutSeafood' over vis in de voeding - nieuw op YouTube

    Op 22 oktober jl. lanceerde het National Fisheries Institute (NFI)* het nieuwe YouTube kanaal ‘AboutSeafood’.

    Doel van ‘AboutSeafood’ is zowel professionals uit de gezondheidszorg als consumenten voor te lichten over de rol van vis in de voeding.

  • Inname van omega-3 vetzuren tijdens zwangerschap verlaagt risico op vroeggeboorte

    Een beoordeling van meer dan 70 klinische studies heeft aangetoond dat verhoogde inname van omega-3 tijdens de zwangerschap gekoppeld is aan een lager risico op vroeggeboorte.

  • Omega-3 vetzuren beschermen tegen hart- en vaatziekten

    De resultaten van twee grootschalige onderzoeken – beide gedaan in de Verenigde Staten – geven aan dat omega-3 vetzuren bescherming kunnen bieden tegen hart- en vaatziekten.

  • Wetenschappelijk onderzoek bevestigt: Eet meer vis om langer gezond te blijven

    Volwassenen met de hoogste niveaus van de omega-3 vetzuren EPA en DHA – die vooral voorkomen in vis en zeevruchten – blijven langer gezond en leven langer.

  • zalm blokjes

    Harvard Medical School zegt: “Eet zalm!”

    In een artikel dat onlangs werd gepubliceerd door Harvard Medical School, onderdeel van de wereldwijd alom gerespecteerde Harvard Universiteit, staat zalm bovenaan de top 5 van voedingsmiddelen die je liefst dagelijks zou moeten eten.

  • Zalm draagt bij tot goed humeur

    Opkikker nodig? Zalm eten geeft je humeur een natuurlijke boost én is nog gezond ook.

  • “Laat ze maar zalm eten”, zegt Singaporese minister

    De Singaporese minister van Handel en Industrie raadt ouders aan hun peuters dagelijks anderhalve theelepel zalm te geven omdat dit ‘evenveel DHA* bevat als 30 flesjes opvolgmelk’.

Pages